Slight 29 Augusti

Idag så stod det kondis trämning på schemat. Men det blev typ det men lite annan sorts än vad jag först hade tänk. Utan det blev att jag skrittade bort till Kungsgård, fick rida en liten omväg då jag vill undvika bilarna, så fick rida genom hela byn och det tig ca 30min. Sen så träffade jag mina kompisar på Kungsgård som vi hade bestämt. Så red vi i Glasridhuset då på Kungsgård. Så stort och fint är det ! Tog tyvärr ingen bild, det var tydligen väldigt dträngt det här med ha mobilen uppe när man hade hästen med sig. Så bild får komma en annan gång. 
Gjorde inget avancerat idag utan mest kände igenom honom, kollade så att han var med på noterna. Och han kändes super fin ! Red i ridhuset ca 30 min, men han fick många och långa pauser. Sen så kom mamma och Emelie(storasyster) ner för att bara säga hej och de skulle ut och gå och motionera lite. Så de gick med mig hem till stallet. Skönt att inte skritta hela den vägen hem själv. Så idag så var vi ute i ca 1,5h och de sägs att skritt är bra kondis träning. Hoppas nu det stämmer ;)
 
Imorgon får han bara ut och skritta en liten runda för att sträcka på sig, sen på fredag så får han vila = mitt schema bryts ! men det gör det alltid xD
 



hihi ser ut som han har en bigma nacke ;)
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0