Slight träning 16 Augusti

Han var lite spänd i början, tyckte någon flagga som fladdrade var lite läskig, så slappnade inte riktigt av i början. Men han släppte allt efter tiden gick. Vi hoppa en linje som var typ vad ska man säga, typ den vi hoppade mest, huvudhindret. Jaa huvudhindret bestod av räcke in, 3 galoppsprång, oxer, 4 galoppsrång, räcke med vattenmata. Vi hoppade den från båda hållen, i början var det lite inte segt med inget bra flyt och så. Men allt efter att vi hade hoppadt lite så kom vi ingång bra och fick ett riktigt bra flyt. Vi hoppade även en 3 kombination, hade den lite lång så att dem fick sträcka på sig. Sist vi hoppade 3 kombination så tog han inte riktigt tag i hindret, men idag så bara flöt det på! Allt var så lätt idag! Han vara kom in i kombinationen, jag hjälpte hononom det som behövdes och vi bara tog oss igenom okomplecerat! Finaste Slighten! ♥ Sen hoppade vi även en lång vattenmatta idag, den var 2,10m lång, sen hade vi sockerbitar framför och en bom på mitten. Han har aldrig hoppat sån innan vad jag vet (men tror inte det). Red mot den precis som vilket hinder som helst, fast med liite mer galopp. Men det var inga poblem, han bara flög över det som han alltid har hoppat sådana hinder. Helt AMAZING ponny! 
Jag jagade efter någon som kunde filma mig idag, men den ena skulle träna själv, den andra var i malmö och den tredje skulle passa sin lillebror... så får väl jaga efter någon till nästa gång! 
 
Imorgon ska han ridas ut ! För hoppningsvis kan jag rida på stubben och jobba lite där. Vi får väl se om dem plöjer det imorgon eller inte. 
 
I loved you yesterday, I love you today, i will allways love you! 
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0