Snöoväder

Igår så hade Kungsgård öppethus och julmarknad så jag var där hela dagen. Jag och en kompis flätade och fixade medn hennes ponny. Vi såg även lite på showen de hade och en clinik med Jan Jönsson.
På kvällen sen ri red jag Ginger, Emmas häst då hon har skatat armen och kan inte rida. Den var riktigt trevlig att rida, mjuk och väääldigt lyhörd för skänklen. 
 
Idag så har jag ridit Slight igen! Skrittade ut han i fredags och då var an pigg! Men idag var han ännu mer pigg! Vi skulle trava och skritta idag, men det ville inte han. Då han typ började galoppera på stället och studa istället för att trava ^^ Gulleplutt börjar komma igång igen efter en härlig vila. 
 
Sen åkte jag direkt till Ginger och red henne idag igen, vi jobbade mycket på serpentiner, övergångar som kom ganska tätt, volter stora som små, red på en åtta med enkla byten. Jaa lite så checka av henne och få henne följsam. Hon var lika rolig att rida idag.Hon är så mjuk och mm härlig, precis som en häst ska vara! 
 
Nu snart blir det att åka till Granelundshallen i värsta snöovädert! Det har snöat nästan hela dagen! Men har man en julshow som man måste träna till så har man det! Dock så är jag inte med och rider men coachar! (Y)
 
 
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: e b b a ~

Vilken fin häst! :)

2012-12-09 @ 17:54:39
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0