Testat bett

Idag så testade jag att rida Slight på ett pessoa bett, tredelat.
Det är lite starkare än vanligt tränsbett. Trodde han skulle reagera lite mer än vad han gjorde. Men han verkade trivas bra med det. Blev inte extra spänd eller så. Det han kunde göra emellanåt var att komma lite väl mycket under lod och nästan väldigt väl mycket under handen. Men det löste sig efter ett tag.

Testade detta då han bara får något anfall ibland och typ skenat iväg. Så det började bli lite väl farligt nu när det är snö ute och halt.
Så idag så blev typ rädd när hans ländtäcke blåste lite lite extra, så spände han sig men studsade bara lite fram. Behövde bara precis ta lite i honom.
Så känns som jag ska testa detta ett tag eftersom han verkade trivas med det bra, men bara när jag rider ut för det är då han får anfall. Händer ju inte varje gång jag rider ut så det kommer säkert ta några dagar innan jag får se om det hjälper.

Mysig snö att rida i iaf! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0