Hajjen tävling 8 Juli

Det finns så mycket att säga men ändån inte... 
 
Allt började att klödda när vi redan kom dit med anmälan och veterinär besiktning. Veterinären kom inte förse åtta och jag hade start nummer 2 C-ponny och det var bara 9st B-ponnys. Så det blev stressigt. På uppvärmningen så gick det okej, inte DEN känslan utan lite så där halvdant, jag blev lite stressad och fick inte riktigt den uppvärmningen jag ville :/ Fick bli liite arg på han på framhoppningen = inte bra! 
 
Men sen väl inne på banan var vi lite lugnare, red runt och visade han hindren lite så. Startade.
Rev ettan då jag red iväg han, helt mitt fel, men det skiter jag nästan i. Sen till tvåan flöt det på bra. Mellan tvåan och trean så kickade han till så jag sa till han och tryckte till lite extra. Kom över trean. Sen började allt....
Han skulle inte vidare till fyran, han körde upp rumpan i luften så att jag trillade fram på halsen. Satte mig upp igen, tryckte på honom och blev lite arg. Då stegrade han sig och sen fick jag fram han lite i taget. Sen blev det två galopp steg och över fyran, när han klöddade så var vi en bra bit ifrån fyran men det räknades ändån som ett stopp. Se till femman så studsade han lite men flöt på hyfsat över femman. Men sen på 6a så stannade han... Vi kom perfekt och jag hade inte för mycket ben och inte för lite, samma med handen. Men tror han var så sur på mig att han bara sket i mig... så vi tog ettan en gång till och fick ett helt ok hopp på det.
 
Det blir inte bra att stressa! När jag blev stressad så blev han det och han var helt slut i huvudet efter rundan, så jaa får väl tänka på vad jag gjorde för fel och gör inte så på nästa tävling som blir.... det får ni reda på tisdag ! 
 
Måste tyvärr lägga mig nu, tog lite längre tid i stallet än tänk. Ska upp och jobba imorgon :(((
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0