Hej, hej och hej:D

Idag har jag ridit Bello och tränat Zirco;)
Bello:
Bello fick gå ett intensivt pass nere på fältet och verkligen jobba igenom sig och det gick väldigt bra tyckte jag:D
Jag började med att jobba han i skritten och jobbade igenom honom där först utan att han stannade. Varför jag skriver "utan att han stannade" är för att han testar mig som tusan och stannar för att komma undan jobbet. Lilla latmask.
Sen jobbade jag han på en volt i början och lät han gå lite lång och låg. Han började springa när jag red på långsidorna, men det var bara att gå in på en liten volt för att lugna ner honom och sen gick det mycket bättre. Han bjöd verkligen på sig själv. Och det kändes bra.
Sen började och jobba honom i galoppen på en volt och ställde igenom honom på båda sidorna så att han blev mjuk och följsam. Sen lät jag han galoppera lite fritt på långsidorna så att han fick sträcka på benen ordentligt. Det tyckte han nog var jättekul, för att han ville inte stanna sen, lilla busen.
Sen travade jag han och jobbade han ordentligt och så efter galoppen. Och han gick otroligt fint riktig naccke han fick. Han var verkligen fin sen också när jag travade ner han. Fina ponny.
Zirco:
Jag tränade för Tobbe idag med Zirco och det gick väl bra tyckte jag.
Jag började med att trava han och ställa igenom honom och det gick väl sådär, han satte sig fast i ena sidan(vänster) så jag fick hjälp att ställa igenom av Tobbe, sen när vi hade gjort det gick det bra.
Sen travade vi över bommar och lite sånt och satte igång han. Sen galopperade jag han på fyrkanten och sen red vi lite bommar till.
Sen hoppade vi lite grind, vattenmatta, mur och plank. Han hoppade allt och bara blöd på sig själv. Älskade ponny.
Fina ponnysar man har♥
See ya:D
/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0