Varbergshoppet 2012

Fredag, LC:
 
Han kändes ganska fin på framhoppningen, fick några riktigt bra språng. Han lyssnade bra på mig tillbaka. Så hade en bra känsla in på banan. Väl inne på banan så blir han lite starkare och så, men inte fullt lika mycket denna gången som han brukar. Men till tvåan så kände jag att avståndet inte riktigt stämde, så jag ville trycka av honom eftersom det var ett räcke, men han tog ett steg till och då hade jag redan övergett honom lite, så fick ett ner där. Han sprang på till fyran, då det var en linje, fick inte riktigt tillbaka honom så fick med oss en bom till där. Men sen fick vi till ett bra flyt och sista hindret var ett kanon språng! 
=8fel
 
Lördag, LB:
 
Han var ännu finare på framhoppningen idag. Men banan hade några svåra linje, den jag tyckte verkade svårast var en oxer 7-8 galoppsteg fram komination med räcke räcke i lite nerförsbacke. Precis som jag trodde hade jag rätt. Fick ett ganska bra flyt i början, men sen så hoppade han stort oxern, drog iväg, jag hann inte få tillbaka honom till kombinationen så kom alldeles för fort in i den så han rev ut. Sen blev det totalt missförstånd till en oxer som stod lite snett i en backe. Och det var ett hinder som hästarna ser lite dåligt och det blänkte, så det blev ett stopp. Jag höll på att trilla av, men lyckades sitta kvar, var ända fram på halsen och lite på sidan, så är stolt över att jag satt kvar! Sen fick vi ett helt okej flyt på dem sista hinderna.
=8fel
 
Söndag, LC+5, Consulation:
 
Då jag inte kom till finalen som gick i LB så fick jag hoppa den andra klassen somgick i LC+. Så störigt det var! Jag var 2 platser ifrån finalen 2!! Men, men spelar inte mig någon större roll. 
Red fram han, checkade knapparna och han kändes fiin. På fram hoppningen så gick det kanon! 
Precis innan jag skulle in på banan så tog jag räcket kort,kort,kort! Han drog inte, väntade och hoppade upp sig riktigt fint! Inne på banan så fick vi ett superflyt från början! Jag satt och väntade på honom, hoppade inte före honom, tryckte inte av honom eller något, utan satt och väntade. Så jäkla fin han kändes! Dock så började han småstudsa på ett ställe på en linje, så avstånde blev lite knas, så fick med oss en bom. Min tränare Sofie sa att avståndet mellan hinderna var lite konstiga från början. Men den bommer skiter jag totalt i! Det var bara en liten tutch! Men så jäkla fin han var den rundan! Han drog inget! Lyssnade galant på mig! Han bockde inte, stegrade inte och gjorde inga dumheter! Såå fin han var! Ska rida honom så som jag gjorde den dagen varje gång! Då kommer det gå super! Finaste Hajjen!!! 
Hahahaha, det var en fotograf där. Så vi kollade ju på bilderna varje dag. Och på varenda hinder så såg jag så allvarlig och helt fokuserad, vilket är ra ju. Men så visste jag att fotografen fotade på sista hindret. Så jag tänkte när jag red mot det att jag skulle le xD Sen kollade jag och Emilia på fotot och joo, visst såg jag lite gladare än vad jag gjort på dem andra ;)
 
Hinner kanske lägga upp rundorna imorgon, dock så fick jag ingen film på sista dagen! :(
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: Tack så mycket! :D

Jag hade alltid väst i början av hans igångsättning och fram tills sommaren ungefär, då han fortfarande var rätt busig och "hoppig" av sig. Men nu har jag bara väst om jag hoppar.
På tävlingen så hade jag västen på själva banan och andra framhoppningen men inte annars. Det blir så sjukt varmt och tyckte inte att den behövdes :)

2012-07-24 @ 22:55:46
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: haha jo det är lite lyxigt ;) Iallfall om det är varmt, och just att man kan sitta på hästen, knäppa upp västen och inte behöva "begå något brott" liksom. Det är skönt!

2012-07-25 @ 08:16:48
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0