Hej:D

Idag har jag ridit Chaplin, Hajen, Zirco och Go Cart.
Chaplin:
Idag fick Chaplin gå ett markarbetspass i ca en halvtimme. Jag började och värma upp honom i lite lätt dressyr, sen fick kan trava över lite cavaletti. Jag hade satt ut lite studs också, så han fick hoppa upp sig lite, sen red jag ut en sväng på en kvart ungerfär. Han kändes lite stel i början, men det är inte konstigt. Sen gick han jättefint och var mjuk och han var så duttig.
Hajen:
Först red jag ut en sväng på ca en halvtimme, så att han fick sträcka på benen riktigt. Han var riktigt pigg! sen red jag ner till paddocken och körde lite dressyr i ca tjugo minuter. Han kändes pigg och framåt och han var väldigt mjuk när jag red dressyr. Så det var kul.
Zirco:
Idag red jag ner till terrängbanan och jag skulle möta Mathilda där. I början travade vi igång och Zirco hade taggat som tusan för att han visste att det var något kul på gång. Vi hoppade lite stockar red igenom vatten och hoppade upphopp och nerhopp och över diken. Han är helt fantastisk! Han var riktigt taggad. Men det är så kul.
Go Cart:
Idag fick Go Cart gå dressyr. I början red jag lite lättare dressyr, sen la jag på lite svårare rörelser t.ex öppna och sluta, skänkelvikning. Han gick väldigt bra och var lite hård i munnen i början men annars var han jätte fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0