Tävling 12-06-10

Idag som ni vet så har jag tävlat Hajjen!
LB: Var inte alls nervös. På framridningen så kändes han super! Drog inte alls så mycket. Han rev ett på framhoppningen eftersom han drog lite för mycket i början och då blev han lite lugnare.
Inne på banan så var jag som vanligt lite nervös över ettan, men sen släpper allt. Så gick det super. Sen vet jag inte vad som hände eller varför jag gjorde så, eller jaa något gick fel. Tog alldeles för snäv sväng så han fick ingen chans att hoppa, så fick ju ett stopp där. Helt och hållet mitt fel! Men sen flyter det på bra igen, så det enda misstaget! Super duktig pojk och en glad Mathilda! :D
LB+5: Var ännu mer nervös, eftersom det gick så bra i första klassen så var jag lite rädd att det skulle gå dåligt i denna. Men hoppade första hindret och det släppte. Sen till 3a så var han ganska stark så gick lite fort in på en oxer, så rev räket ut, men det bryr jag mig inte så mycket om att han rev. Men sen efter där så shiiet vad stark han blev!! Gick inte att hålla honom, så till fyran så var det lite rakstäcka, så det gick för fort och inget av hos hitta ett avstånd, men dem sista stegen satte jag ändån på benen så han hoppade men kom ju inte upp så han halvt kraschade... Men fortsatte och ville komma runt. Sen så efter femman så ville han på andra hållet. Vet inte om det var för att Zirco stod där eller om han var dum. Så där studsade och stegrade han sig lite, men fick fram han så envis som jag är ganska fort. Så hoppade sen klart banan.
Målet var ju att komma runt och det gjorde vi i båda, den ena kom vi till och med till omhoppning vilket var överförväntan. Så man kan ju inte vara något annat än nöjd. Tagga nu till nästa tävling!! :D
Emilia har bilder på mig och Hajjen i första klassen så får väl åka dit och sno lite ;)
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0