Plugga, rida, äta och sova...

så ser mina dgar ut. 
 
Först skola, sen stallet, hem och plugga och sist sova. Någonstanns där emellan så äter jag och försöker chilla lite och ta det lugnt och kolla lite på tv:n, me det blir dock inte så ofta...
 
Idag så har Slight fått ridas ut. Red ut på en bra väg där det bara är raktspår fram, sedan så vänder man och rider tillbaka. Lite upp och ner går det. Galopptränade mycket som min tränare sa i torsdag. Skulle verkligen sätta honom på bakbenen. Rider ute då så att man får lite extra bra bjudning. Red utan sporrar idag mest för att se hur mycket bjudning han hade, vilket han hade väääldigt bra. Så fort jag bara kortade tyglarna och nuddade lite med skänklen så började han takta och ville iväg. Han kom myycket bättre i uppförsbake i galoppen idag, så nu när det en massa galopp som står på schemat för Slight. Traven är perfa som den är just nu. Galoppen måste stärkas! 
Har ca 2 veckor innan jag tränar för henne igen, kanske hänt någon förändring då? Det får vi väl la se...
 
Imorgon får han vila, ska hjälkpa Emilia med att bygga en bana till henne då hon ska träna och sen så blir det att plugga Biologi till provet på onsdag. 
 
Ska även på Clinik för Bo Jenå på onsdag kl 17.00! tummen upp till det!
 
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0