ÅstorpsortensRF

Lite sent men har verkligen inte haft tid, men men bättre sent än aldrig.
 
- LD+ (85cm)
Vi blev lite försenade så när vi kom fram så började min klass nästan direkt. Jag hann inte gå banan utan fick lära mig den genom att se den första ryttaren hoppa banan. Medans jag lärde mig banan så gjorde de andra iordning Slight åt mig så jag fick se banan lite mer. Sen var det bara upp och börja rida fram. Det var skritta liite, trava, galopp hoppa några språng in på banan och starta direkt. Vi kom igång helt okej från början, han var lite vinglig och tvekade lite mot vissa hinder, men vi kom över och runt banan med 0fel! Han han hoppade som han skulle, fick driva på lite extra på vissa hinder som han tyckte var lite extra läskiga, men annars flöt det på ganska bra. 
 Jag är super nöjd med honom ! Finaste ponnyn!
 

LC (90cm)
Det var bara några få mellan så han fick gå runt lite medan jag gick banan. Sen var det upp nästan direkt och rida fram. Det blev lite mer uppvärmning denna gången. Han få lite mer koll och bli lite mindre vingliga. Han kändes super och lyssnade framåt och bakåt. Tog bara något litet språng bara för att checka lite. 
Denna gången fick jag vara inne på banan medan den före mig red. Så han fick se lite mer på hinderna. Så när jag skulle skritta förbi första hindert så stannar jag till för att ryttaren som hoppar skulle hoppa hindret bredvid. Men så får hon ett stopp och Slight blir lite rädd och så. När vi skulle gå igen så tvekade han på att gå förbi det hindret de stoppat på, men fick fram honom. Så började vi och mot första hindret så är det något som spökade, han tittar inte riktigt på hindret men något annat så vi fick ett stopp där. Jag trycker fram honom så att han går hela vägen fram till hindret och får se det igen. Vi ska ta ny sats men så vill han först inte gå ut i det hörnet, så något läskigt måste det ha varit. Men sen så kommer vi runt banan med bra flyt och får dock en bom med oss, men det bryr jag mig inte om. Efter första hindret så blev det bra igen. Vi fick bra tempo, lite bättre i denna klassen än förra. Så vi slutade denna rundan med 8hinderfel och något tidsfel. 
  Även om det blev lite knas på första hindert så var han super! Det är ju väldigt mycket miljöträning allt. Han tyckte lite att de andra hästarna på framridningen var läskiga ibland, men han fick ingen damp eller något utan gjorde det han skulle. Han är min kung, finaste Slighten !♥
 

When I look into your eyes,
It's like watching the night sky or a beautiful sunrise.


/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0