Lördag smäller det!

På lördag ska jag och Slight debutera tsm! Första gången han är ute på riktig tävling! Är så sjuukt taggad nu. 
 
Vi ska hoppa LD+ och LC avd B. Det känns kanon bra med dessa höjderna tanken på hur han hoppad i måndags. Finaste ponnyn! 

Aa, finns inte så mycket att säga om det egentligen.. kommer satsa på en fin runda med jämt och fint tempo. Att han ska gå in på banan och göra det han ska. Sen hur han är när vi lastar av honom etc har jag ingen anning om.. så det får vi ta det som det är. 
Enda gågerna han har varit ute på nytt ställe (åkt iväg) där jag har ridit och krävt saker av honom är: 
- När vi åkte till Granelundshallen, men nu är han van vid det och därför var det superbra att hoppa en pay & jump där som vi gjorde i påskas. 
- När jag skrittat bort till Kungsgård (är ju en bit) och ridit i Crawford(glasridhuset) och ridit lite där med mina vänner
- Nu i måndags när jag red ner och skulle hoppa där. Då kände han till hela stället lite, varit inne där man hoppade fram, men han hade aldrig varit inne i ridhuset där vi hoppade pay & jumpen. Och där inne skötte han sig. 
 
Men nu på lördag blir det ju lite mer saker som händer och är nytt och så.
- Han ska åka transport en bra bit (är han lite van vid, åkt till Helsingborg ibland när han blev skodd en gång och nu när han blev mätt) + nu ska han stå en stund i transporten. Det blir ju ett litet tag kanske mellan klasserna, sen medans Emilia hoppar sin sista klass osv. 
- Han har aldrig varit på det stället innan, aldrig sett det eller något.
- Aldrig varit med när det har varit såå många hästar + det är ju mer stim när man är på reg/nat tävling. Ryttare som har bråttom, hästar som är lite stressade osv..
 
Aa, en del nytt kommer det bli. Men det ska bara bli kul och se hur han kommer reagera. Jag är iaf sjuuukt TAGGAD! Har en bra känsla med mig ! Blir ev något liitet språng på torsdag, men inget ansträngade eller något han tycker är jobbit, utan lätt och inga höjder.
 


 
Mathilda Mattsson på Spotlight varsegod och rid.
 
Its our time now!
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: Rebecca

var med och tävla i min blogg att vinna ett iphone 4 skal:)kram

2012-09-05 @ 20:26:03
URL: http://beccarosan.blogg.se
Postat av: Alexandra

han har varit i Åstorp många ggr! Jag har ridit honom där på vintrarna och lite på deras ute bana så de ska nog inte vara några problem:) kör hårt bara;)

Svar: Gud vad bra! Då blir det inte helt nytt ! :D
Mathilda och Emilia Mattsson och Nemrin

2012-09-05 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0