Pay & jump 3/9

Idag så hoppade Slight sin andra pay & jump i sitt liv. Eftersom det var nere på Kungsgård så red jag och Elin dit. Elin följde med som sällskap så att Slight slapp gå själv så att han inte skulle bli lika rädd för bilarna och så. Så det blev lite uppvärmning på vägen dit med lite trav. Framme så fick han stå och vila lite medans jag anmälde och gick banan. Banan verkade väldigt bra och inte allt för svår. Några räcken några oxrar, rak linje, böjd linje och en kombination = vanlig bana.
 
80cm
Gick sedan in i ridhuset och värmde upp honom med galopp och få upp värmen igen. Sedan hoppade vi fram och han var så sjuukt taggad! Första gången vi hoppade krysset så var det verkligen unghästsprång! sen hoppade han på fint och höjden kändes inga problem på framhoppningen, snarare tvärtom det kändes lågt. Inne på banan så trvade vi runt den medans ryttaren innan mig hoppade, vi kollade lite på läktaren och annat som kan vara läskigt. Sen startade vi och hoppade banan. Vi hade bra flyt hela rundan runt och hade 0 fel ! Han hoppade varenda hinder super! Tittade inget och gjorde allt med glädje! HAPPY!
 
90cm
Fick stanna kvar inne på banan då det bara var en innan jag skulle hoppa 90cm. Som tur så hann han skritta ett bra tag och hämta andan. För hon ryttaren tog lite tid på sig. Sen så satte vi igång igen. Böjade med ett bra fly över ettan, men sen till tvåan blev lite stark och fick inte tillbaka honom dem sista stegen så vi om väldigt nära och då hinner framfossigarna inte med så fick ett ner där, men sen så fick vi tillbaka ett kanska bra flyt! Sista linjen kändes kanon! så det blev 4 fel i denna klassen. Men jag är supernöjd med honom! 
  Han tittade inte på saker som satt på väggarna eller på läktaren eller något annat. Han kom in på banan kollade sig omkring och sen gjorde han det han skulle! Finaste Slighten ! 
 
Min syster filmade mig men dem är på hennes telefon så dem läggs in imorgon! 
Emilia tog även några bilder så ska försöka få tag på dem också på något sätt ;)
 

Slight med hans sällskap! Elin och Duett♥
 
/Mathilda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0