Slight 17/9

Dressyr. Innan jag började rida så visste jag att jags kulle ha lite program tänk i uppvärmningen och sen rida ett program (LB:1) Jag värmde upp med att klättra lite i backar i skritt. Sen red jag ner till banan och började värma upp. Började med att rida lite rakt spår, lite böjt och lite olika stora volder lite då och då. Hade även tempoväxlingar så att han blev alert. Sen så galopperade jag längs fyrkantspåret, där ökade jag ibland, kortade, senare så gjorde jag några volter i galoppen också. Sen fick han en liten skritt paus. Nu började jag tänka mer och mer program. Han skulle sakta av på bestämda ställen, gå upp i trav eller galopp på bestämt ställe. Han gjorde väldigt bra ifrån sig. Han blev väldigt avslappnad. Över gångarna har han blivit mycket starkare i och orkar bära upp sig mer själv. När jag red så gjorde jag några serpentiner och varannan serpentin var galopp och varannan trav. På mitten så gjorde antigen (trav – halt – trav - galopp) Eller (galopp - skritt - trav) Lite blandat så. Han blev väldigt lyhörd på skänklen på vad han skulle göra. Så han blev väldigt mjuk och fin i kroppen, fick ett jämt och fint stöd. Sen när jag red programmet så gick allt ganska bra.  Men jag får träna mer på ökadskritt. Och när jag skulle fatta galopp efter den ökade skritten och lite trav, så blev det lite av slängtrav. Så fick göra i slutet några galoppfattningar och petade till med spöet så att han reagerade direkt. Och då gjorde jag först från trav-galopp-trav-galopp. Sen gå gjorde jag den biten av programmet (ökadskritt-lite trav-galopp) Vilket gick mycket bättre. Sen så joggade jag ner honom i en låg och låg form. Han söker sig bättre och bättre för varje gång. 
 

Finaste kiingen!
 

Så här lätt är det att få Slight på bild...
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0