Slight 18/9

Red ut i en lite högre form än vad jag hade i fredags. Gjorde lite skänkelvikningar och red mycket på rakt spår. Red i skritt, trav och galopp. Jobbade alla gångarter. Böjde igenom honom lite extra i traven. Gjorde även lite lätt öppna i trav. I galoppen fokuserade jag mycket att han skulle vara rak. Red ut ca 30min. Sedan så jobbade jag i ca 15 på banan. I början gjorde jag många fattningar från skritt till galopp. De blev bättre och bättre desto fler jag gjorde. Sedan så gjorde jag några byten över en bom. Testade att göra bredvid bommen, men det gick inte så bra, då bytte han bara fram och inte bak. Så gjorde några till över bommen och när han hade gjort 4st i rad bra så slutade jag. Joggade av honom och lär honom komma neråt och framåt. 

Då jag måste skriva dagbok varje dag nu om Slight om hur han går osv, det har med skolan att göra. Så får ni samma sak här. Då missar vi inget ! ;)

 

/Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0