Loong day

Idag har det varit en lång dag!
 
Vaknade vid halv åtta, stack til, jobbet lite i nio, klar vid elva. Sen stack jag till Patch och skulle hoppa honom. Mötte upp Alva och hennes syster Erika. När vi var vid paddocken och skulle bygga om hindrena så visade Alva bara med spöet så blev hennes häst rädd och skenade iväg, så det blev en liten häst jack. Men sen väl tillbaka i paddocken så gick det bra! Vi började med att rulla på över att låg räcke några gånger. Sen höjde vi efterhand och till slut så hoppade vi ett räcke på 1m. Vi hoppade även en en oxer på 85cm. Duuktig ponny som bara stannade en gång, och det var mitt fel. Han gör framsteg! 
Jag har även varit uppe hos Slight, han har fått gå utan täcke idag eftersom det är så varmt och skönt ute. Dock blev han väldigt smutsig... Tog även en promenad och han var mer än tagad! Inget lugnt tempo hade vi. Men det gör inget för mig, bara han är pigg så är det ju ett bra tecken på att han börjar bli helt frisk. 
 
Nu resten av kvällen så blir det att sitta och skriva till muntliga NP i svenska. Yeeayh!! or noooot!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0