Resultat Slight

Lite blandade känslor igen...
 
LB+: Var väldigt taggad och Slight kändes väldigt bra och framåt! Lite så små töntig som vanligt att han hoppar för hästar som kommer förnära försnabbt. Men inne på banan så var han ganska så avslappnad men taggad. Hoppade ettan och tvåan super, men sen hände något, jag tappade lite av galoppen och så tittade han på hindret = ingen bra kombination, så det blev ett stopp där... Jag kände bara hur arg jag blev på mig själv, för jag ville så suuukt gärna vilja ha den nollan... Men efter stoppen så red jag på mer och han hoppade super igen! 
Var dock väldigt besviken när jag kom ut från banan :/ 
 
LA: Så fick jag försöka tänka bort att jag inte behöve nolla utan rida för att ha kul och sträva efter nollan. Försöka få bort pressen att jag verkligen vill! Få fort de kraven jag satt på mig själv. Det gick väl hyfsat bra när jag hoppade upp igen på Slight. Taggade honom ännu mer till denna klassen red ihop honom bätte fick mer tryck redan från början ute på framridningen. Hoppade bara något språng eftersom han redan hoppat en klass. Inne på banan så höll jag honom taggad och lät honom inte slå av. Började hoppa och det var ju lite vinglig runda men det gick bra ändå. Började med att han efter första hindret drog i väg så det blev lite konstig väg och lite vingligt till tvåan. Men sen fick vi lite flyt. Sen in i den andra kombinationen  så kom vi kort in så det blev två steg istället för ett, men kände det redan när vi hoppade in så var snabb tillbaka och hjälpte honom. Sen gick det bra igen till sista hindret som vi kommer lite nära på så hinnner han inte upp med hovarna så river det.
 
Men var mer nöjd med honom, men fortfarande lite besviken... Men jaa, han hoppade ju såå mycket bättre i LA:n än LB:n så kan ju egentligen inte vara mer än nöjd och det är trotts allt bara vår andra LA och året andra tävling. och han är ju inte jätte rutinerad, han har ju bara tävlat ca ett halvår. menvillesåsjuktjäklamycketridasvelandcup!
 
My little star <3
Nästa gång tar vi det!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0