Ponnysarna

Kom iväg lite senare än tänkt. Så kom hem för ca 30min. Men nu är iaf både Slight och Hajjen ridna.
Hajjen var fin i början, sen blev han lite tjaffsig när det jobbigt för honom och han var tvungen att jobba. Men i slutet så blev han riktigt fin och slappnade av. Avslutade med att låta han gå i en lite lägre form. Han var väldigt avslappnad och lyssnade kanon på minsta lilla hjälper han fick!

Slight var en riktigt krut häst idag! Men han gjorde riktigt bra byten! Äntligen börjar han fatta vad han ska göra. Nu ska han bara kunna göra det när han hoppar också xD gjorde lite mindre volter i galoppen. Shiiet vad han hoppar med rumpan ibland.. Känns typ som kan bockar? Men han var lite mer arbetsvillig än Hajjen, och eftersom han var så pigg och framåt så passade jag på att höja formen på honom. Emellan åt så kommer han lite lågt. Men det är på väg på rätt håll! Avslutade även passet här med en låg avslappnad häst. Styrde lite med bara vikthjälper och skänkarna. Vilket han gjorde väldigt lätt!

Aa, men nu får jag ta och sova lite.
Imorgon blir det att rida Zirco på lunchen och sen hoppträna Slight på kvällen för Tobbe. Hihi.. Ska rida lilla Zirco.. Det var väldigt längesedan jag gjorde det. Och så menar jag läängesedan typ i somras! xD

/Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0