Hoppat Slight

Idag (snart igår) så har jag hoppat Slight och Emilia hoppade Zirco! Emilia och hennes kompis hade byggt upp en bana som vi hoppade. Hoppade först fram på ett räcke och en oxer. Sen hoppade vi några linjer och efter det så hoppade vi först hela banan på lågt, knappt 80cm. Sen hoppade vi banan igen fast på 90cm som vi båda ska hoppa på söndag. Seda tog vi banan en sista gång fast på 1m som vi båda också ska hoppa. Alltså hoppar jag LC och LB, Emilia hoppar LB och LA. 
  Slight kändes riktigt fin! Hoppade av när jag bad honom och kortade ihop sig när det behövdes och var kvick i sina "små" hovar! Duktig polle! Avslutade med att hoppa en linje till + ett räcke som stod på 110cm! Och han klippte det som inget! Känns så himla skönt att han är tillbaka och verkligen vill hoppa! När vi hoppade rundan andra gången så hade jag nästan ingen konroll mellan ettan och tvåan för han blev så stark och ville framåt!! 
 
Imorgon kommer även Alva på kvällen, men först blir det att jobba och rida! 
 
Bild i repis... har lite dåligt med bilder hehe...
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0