Resultatet

Min fina pojke var såå duktig i Söndags!

LC:n - Han var väldigt stark på både framridningen och på framhoppningen, men det gjorde inget för får ett bra stöd i handen då och han tycker det är kul att hoppa! Så gick in på banan med en bra känsla och visste precis hur jag skulle rida. Han nollar grunden och vi ökar på! Dock är han inte riktigt med på att han ska galoppera på + svänga och han var lite trött, men han gjorde så gott han kunde och vi nollade även omhoppningen!! Vår första dubbelnolla och hans första omhoppning! Så är sjukt nöjd med honom! Vi kom 7:a av 5 placerade och då var det ca 1sek ifrån, så ni får passa er när Slight är med på noterna i omhoppningen! ;)

LB:n - Även fast det var så varmt och lång väntan så var han lika pigg när jag började rida fram honom. Fick ett kråksprång på framhoppningen, men tror det var bra så att jag inte skulle glömma bort att rida hela vägen och sitta och vänta på honom. För annars kändes han super! Hela rundan gick super! Och mellan 8 och 9 så hann jag tänka att nu river vi säkert 9:an bara för att! (9 var sista hindret) men ikke! Vi kom nära, han hoppar och jag bara kände hur hela jag bara iih! Räck över hela oxern!! När vi kom in i mål och hindret låg kvar så bara yes nolla! Sen sekunden efter så insåg jag att jag fick hoppa LB-rundan i Dagstorp Ponny Derbyt!!! Så jäkla glad jag blev!! Tror folk tittade på mig för jag skrek till Emilia som stod vid utgången. Haha så härligt att sista nollan satt!
Finaste Kingen klarade det! Min söta lilla ponny är så duktigt!!

Så nu blir det träna träns träna till dagstorp! För svänga ska vi kunna göra! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0