Hoppträning

Idag var det riktigt superträning!! Hoppade lågt och skulle få tillbaka självförstroende och gläden. Fick rida på lite mer och ha ett högra tempo, inte vara så prydlig och snäll utan vara bestämd och visa tydligt vart han skulle! Han är ung och måste ha tydlig vägledning och jag är den som visar vägen, berättar när han gör rätt och fel. I början fegade han liite, men efter något språng så tyckte han det var KUL och tog tag i hindrena och hoppade och hoppade!! Så himla roligt det var på träningen idag, riktigt härlig känsla! Jag själv kom till riktigt bra ridning också! 
 Såå taggad till fredag där vi hoppar LD+ och LC i Stävie. Kör riktigt enkelt med honom så att han tycker det är lika kul på tävlingen som det var på träningen idag. Fått riktigt bra tips och strikta order om hur jag ska rida honom. Det är låga hinder så det är bara till att tuta och köra! Inget fegande! 
  Så nu kommer han stärka sig lite och bli tuffare! Han kommer lita på mig och vilja hoppa med självförtroende och veta precis vad han ska göra! sååå taggad nu köööör vi!! 
 
Finaste ponnyn är på väg tillbaka!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0