Min och Hajens resa <3

Det började med att jag tjatade på mamma och pappa om att jag ville ha en C-ponny. Vi tittade efter en ponny och såg Hajen. Vi åkte och provade honom och jag tyckte han kändes bra och mjuk i munnen, så vi bestämde oss för att prova honom igen och då gick det super. Vi hoppade och allt. Jag tyckte mycket om honom och kändes som vi hittade varandra direkt. Vi bestämde oss för att köpa honom. Så vintern 2009 kom han hem till oss.
Vi började träna och sätta upp mål, så småning om började vi att tävla. Det första året gick bra och då hoppade vi LC och LB, och någon enstaka LA, och det gick bra och framåt. Sedan så hittade vi ett meeting i Tingsryd, som lät kul att åka på, så det gjorde vi.
Börjes ponny cup 2010, så åkte vi till Tingsryd:
Dag 1:
Vi åkte till tävlingsplatsen och gick och anmälde oss, och gick och besiktiga honom, sedan lastade vi honom igen. Vi gick och tittade på tävlingen och då säger dom i domartornet "Det är en väldigt orolig häst i en svart transport", det var vår... Hajen hade tagit sig under bommen och ut genom dörren!! Han hade fått något enstaka ytligt sår på benen, så vi gick till veterinären och kollade honom, men det var inget. Så vi kunde tävla.
LB:
Vi kom in på banan, jag var skakis hästen pigg. Vi red mot första, hade inte så bra gallop, så ett ner där och sedan på femman var det ett räcke så blev han för lång och sedan var det en oxer ut ur linjen och han var lång, så ett till där. Men var ändå nöjd med att han ställde upp och gjorde sitt jobb, det var jag som var lite borta.
Bild från första hindert. Man ser att han är i bakbommen<3
Dag 2:
LB:
Han var pigg och framåt och kändes bra på framhoppningen. Vi kommer in på banan och han känns perfekt. Vi går nolla, men blir utanför placering.
LA:
Han kändes skitbra, men dock så gasar jag på för mycket till sista hindert och det åker ner.. Men fin ponny<3
Dag 3:
LB:
Vi kommer in på banan, har gått lite sådär på framhoppningen. Men vi går felfritt och det blir en 9:e plats och placerade, gud så lycklig man var <3
 
Vi fortsatte vår resa, vi började hoppa LA och det kändes bra. Men plötsligt en tävling, så börjar du stanna i LA!
Han stannade inte i LB. Men i allafall, så provade vi att byta bett. Det gick ett tag sen gick det inte mer det heller. Men vi tränade och försökte få rätt på honom. Men det gick inte så vi bestämde oss för att åka kolla honom.
Det visade sig vara kotledinflammation, så han fick vila i ca en månad, sedan var vi tvugna att börja rida honom, precis som om vi skulle rida in en unghäst. Så vi började och det gick sakta men säkert. Efter att ha ridit så ett tag så började vi träna igen och han kändes kanon, han hoppade som en gud och han tyckte det framförallt var roligt!! Vi började tävla igen och det gick bra, det var bara lite bommar som trillade ibland av att han blev för stark.
Nu hoppar han felfria LA:er och så hoppar vi MSV B. Och det går bra. Nu kämpar vi till vårt mål SM.
Min fina Hajenbus<3<3<3<3<3<3<3<3<3
/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0