Träning för Louise

Igår så åkte jag och Slight hem till Louise och tränade. Slight var spänd i början men efter ett tag så slappnade han av och kunde börja komma till mer arbete. Vi hoppade ett hinder med vattenmatta på långsidan några gånger för att komma igång lite. Sen hoppade vi ett hinder på andra långsidan fast med ett hus under. Men Slight hoppade allt med glatta livet! Efter uppvärmningen så hoppade vi en serie. Den började med en studs sen ett steg, oxer, sen var det två steg, oxer. Vi började lite lätt. Och första gången så tog han i lite mycket. Men sen så gick det super. Han hoppade avslappnat och tog tag i hindren. I slutat så låg den sits oxern på 115 och det kändes hur lätt som helst. Han behövde inte ta in, utan hoppade det som inget! :D

Louise tyckte även att jag hade gjort ett bra jobb med honom. Att han var lydig och fin! Även att han hade fått en mycket bättre galopp. Och hon gav mig även bra tips till imorgon! Även bra saker som jag ska träna på med honom.

Kort sagt, träningen gick super och vi är så redo inför tävlingen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0