Fort gick det idag...

Vaknade vid sju i morse, men låg kvar i sängen och slappade till typ halv nio. Fixade mig till att stå och vara sekreterare på Suger Cup. Ganska kul att få se. Var ju med för två år sedan på Hajjen i kvalen och sen hade jag Tuttan i finalen. Det var såå kul! Det är lite så lagom om man vill prova på bara terrängen, det är ju många yngre som är med. Så var där i 2h och tjänade lite pengar! Sedan red Hajjen, Zäta och Slight. Men det vet ni ju ;)
 
Men Slight var lagom pigg... Travade Slight lite idag också, så skulle vi bara galoppera några få meter för att jag skulle känna lite mer på Slight om man var slö, matt som han var när han blev sjuk, eller om han var mer på allerten. För han blir ju inte övertaggad i traven, men idag blev han! När vi hade galoppat typ två steg så får han ett ryck och bara rusar iväg, allt utom kontroll. Tog tag i en atyglen för att svänga in han på en volt - funkade inte. Vi var i full sken rakt mot ån och på andra sidan fanns det en bäck, andra hållet en åker, men han vägrade att låtas styras mot åkern. Som tur så är det typ en bro där ån och bäcken möts så kunde styra upp honon där och sen ut på det fältet och kunna luggna ner honom. Men trodde seriöst att vi skulle landa rakt ut i ån för han såg inte den först utan vara var helt blockad, men de sista två m såg han den och tvär vände! Men vi lever, dock blir det pessoa bett på nu OM jag ska galoppa ute, ska nog börja på banan först nu tills han fått av alla sin överskotts energi.
Han som hade slutat med det! Fattar inte vf han får sådana ryck. Kan inte göra något heller! För tar jag i honom och försöker styra in på en volt så bara springer han mer. Uatn jag får bara stå upp lätta på tyglen och vänta ut honom. Men det är ju inte alltid det funkar... Men han kommer att sluta med det snart. Sen är han ju väldigt skygg av sig och det hjälper ju inte direkt... Men älskar min ponnyplupp ändå! ♥
Hej jag heter Mathilda och har en ponny som är galen och halvt idot.
/Mathilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0